Педагог, психолог, гуманіст

 20 листопада відзначається Всесвітній день дитини.

Тож дуже доречно буде в цей день згадати про людину, яка дуже любила дітей та безмежно вірила в них – італійську вчену, лікарку та видатного педагога Марію Монтессорі

  1.  Марі́я Монтессо́рі італійська лікарка, освітянка, перша італійка, що стала доктором медицини. Тричі номінована на Нобелівську премію миру. У 1988 році визнана ЮНЕСКО одним із чотирьох викладачів, які визначили спосіб педагогічного мислення у XX столітті. Прославилася розробкою «педагогіки Монтессорі», що полягає у вільному розвитку дітей
  2.  Біографія
  3. • 31 серпня 1870 р. – народилася в Італії у родині фінансового службовця.
  4. • 1886-1890 рр – навчання в Технічній школі Мікеланджело Буанаротті із наміром здобути професію інженера 
  5. • 1890 р. – вступ до Римського університету на факультет математики та природничих наук 
  6. • 1892 р. – закінчила медичні підготовчі курси, стала студенткою медичного факультету 
  7. • 1895 р. – почала працювати асистенткою у лікарні 
  8. • 1896 р. – захистила дисертацію з психіатрії 
  9. • 1898 р. – стала директором Ортофренічного інституту, який готував учителів для роботи з хворими дітьми. На базі цього вишу була школа зі спеціальними класами 
  10. • 6 січня 1907 р. – відкриття у Римі першої «школи Монтессорі» 
  11. • 1936 р. – переїзд до Індії, відкриття школи в м.Кодайканалі 
  12. • 1946 р. – повернення в Нідерланди • Померла 6 травня 1952 р.
  13. 19 заповідей Марії Монтессорі для батьків, які треба перечитувати хоча б раз на рік
  14. 1. Дітей вчить те, що їх оточує. 
  15. 2. Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.
  16. 3. Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.
  17. 4. Якщо дитині демонструють ворожість – вона вчиться битися. 
  18. 5. Якщо з дитиною чесні – вона вчиться справедливості. 
  19. 6. Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязкою.
  20. 7. Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити. 
  21. 8. Якщо дитину часто ганьбити – вона вчиться відчувати себе винною. 
  22. 9. Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться добре до себе ставитися. 
  23. 10. Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою. 
  24. 11. Якщо дитину часто підбадьорюють – вона набуває впевненості у собі.
  25. 12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною – вона вчиться знаходити у цьому світі любов. 
  26. 13. Не кажіть погано про дитину – ні при ній, ні без неї. 
  27. 14. Концентруйтеся на розвитку позитивного в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця. 
  28. 15. Завжди прислухайтеся і відповідайте дитині, яка звертається до вас. 
  29. 16. Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її.
  30. 17. Будьте готові допомогти дитині, яка знаходиться в пошуку і бути непомітними для тієї дитини, яка вже все знайшла. 
  31. 18. Допомагайте дитині освоювати неосвоєне раніше. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю, тишею і любов’ю. 
  32. 19. У стосунках з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер – пропонуйте їй краще, що є в вас самих.
  33. Середовище Монтессорі-класу: 
  34. Монтессорі Бізіборд (дошка Монтессорі)
  35.  Філософія педагогіки Монтессорі:
  36. Надаючи дитині відповідну освіту і необхідну свободу, забезпечуючи її потреби та виховуючи в ній впевненість у власних силах, любов до життя, повагу, у відповідь можна очікувати такого ж ставлення, а в майбутньому вона у повній мірі реалізує себе. Задача методу полягає у підготовці дитини до життя, а не до школи. Монтессорі-культура побудована на незалежності мислення і дій та повазі до себе, однолітків, викладачів, дорослих і світу навколо. Вважається, що маючи впевненість і повагу, дитина виросте в дорослого, який досягне великих здобутків. 
  37. Підготовлене середовище Класну кімнату в Монтессорі-школах умовно розділено на 5 зон: 
  38. • навички практичного життя 
  39. • сенсорика 
  40. • математика 
  41. • розвиток мовлення 
  42. • космічне виховання
  43.  Кожна з цих зон обладнана відповідними дидактичними матеріалами. У школах Монтессорі немає традиційних іграшок, замість них - матеріали для «дитячої роботи», яка природно розвиває кожну дитину відповідно до її індивідуального темпу, здібностей та інтересів. Монтессорі-матеріал: робота з картами